Telefon – wróg czy przyjaciel?
27 października 2020
MasterChef w SP6 🙂🍰
27 października 2020

Czy dyktando może być zabawą?

Oczywiście, że tak. Przekonali się o tym w ostatni piątek uczniowie z klasy III „b” pisząc „biegające dyktando”. To aktywizująca i wyzwalająca emocje forma zajęć utrwalających poprawność ortograficzną. Uczniowie uczą się przez zabawę, wykorzystując takie umiejętności jak: czytanie ze zrozumieniem, pamięć, spostrzegawczość i czujność ortograficzną. Są zaangażowani w pracę, nie odczuwają lęku czy stresu. Grę można prowadzić na kilka sposobów. Tym razem pracowaliśmy w parach: jeden uczeń był „biegaczem”, a drugi „pisarzem”. Teksty dyktanda były umieszczone na ścianach w korytarzu przed salą lekcyjną. Zadaniem „biegacza” było dobiegnięcie do tekstu dyktanda, zapamiętanie pierwszego zdania, wrócenie do partnera i podyktowanie mu zapamiętanego zdania. Natomiast zadaniem „pisarza” było bezbłędne, czytelne i staranne zapisanie zdania usłyszanego od „biegacza”. Dodatkowym ułatwieniem była nieograniczona liczba kursów „biegacza” do tekstu dyktanda, można było więc wszystko dokładnie sprawdzić w przypadku jakichkolwiek wątpliwości. Następnym razem nastąpi zamiana ról. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że bardzo im się ta forma dyktanda podobała i już pytają mnie: kiedy będzie następne? Mam nadzieję, że poprzez zabawę trzecioklasiści utrwalą sobie pisownię wyrazów z trudnościami ortograficznymi.
Mariola Polak

Komentarze są wyłączone.