Lekcje
15 marca 2020
JAK ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO NAUKI I UCZYĆ SIĘ Z PRZYJEMNOŚCIĄ?
19 marca 2020

JESTEM WIRUS, KUZYN GRYPY I PRZEZIĘBIENIA – ROZMOWA Z DZIECKIEM

Pillow fight is fun

Porozmawiaj z dzieckiem, czym jest lęk

– Rodzicu wytłumacz, że lęk jest naturalną potrzebną emocją, która pełni funkcję ochronną organizmu

– zaproponuj dziecku, aby narysowało swój lęk lub opowiedziało o nim

– przeczytajcie lub wymyślcie wspólnie bajkę – opowiadanie o lęku

Staraj się być spokojny

– dziecko czuje każdą Twoją emocję, od razu zauważy brak spokoju w Twoim zachowaniu

Postaraj się odpowiadać na zadawane przez dziecko pytania

– dzieci między sobą wymieniają się informacjami na temat epidemii, często nie wiedzą, w co mają wierzyć

– odpowiadając na pytania postaraj się mówić w sposób prosty, tak, aby dziecko zrozumiało

– przekazuj tylko rzetelne informacje

– weryfikujcie wspólnie informacje dotyczące koronawirusa

Wspólnie ustalajcie plan dnia

– stały rytm dnia daje dziecku poczucie bezpieczeństwa

– stwórzcie plan, w którym uwzględnicie czas na naukę, zabawę, obowiązki i odpoczynek

Spędzajcie wspólnie czas

– rozmawiajcie

– czytajcie

– obejrzyjcie coś wspólnie

– zagrajcie w gry rodzinne itp.

– wybierzcie się na wspólny spacer do parku, lasu (unikajcie dużych skupisk ludzi)

Rodzicu, to nie jest czas na wspólne zabawy Twojego dziecka z kolegami/koleżankami. Wytłumacz dziecku, że jest to szczególna sytuacja, w której dzieci mają szanse być z rodzicami.

Warto wykorzystać ten czas…

Marta Aleksandrowicz

Komentarze są wyłączone.