Władze szkoły
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ Nr 6
mgr ANDRZEJ HARAJ
INFORMACJE OSOBISTE
Adres e-mail: dyrektor@sp6kg.pl
Wykształcenie: wyższe, mgr inż.
DOŚWIADCZENIA- OSIĄGNIĘCIA – DĄŻENIA
- Menadżer oświaty, od 24 lat dyrektor Szkoły Podstawowej nr 6 w Kołobrzegu – Radzikowie
- Współtwórca kołobrzeskiego Konwentu Dyrektorów Szkół.
- Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.
- Inicjator i współzałożyciel Społecznego Komitetu Rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 6, autor koncepcji rozwoju tej szkoły i budowy hali sportowej wraz z kompleksem boisk w Radzikowie.
- Skutecznie wdrożył w życie swoje koncepcje, podniósł poziom nauczania, zintegrował społeczność szkolną, zmodernizował i rozbudował Szkołę popularyzując ją zarówno w środowisku lokalnym, jak i w całym mieście.
- Jest inicjatorem powstania i jednym z założycieli Radzikowskiego Stowarzyszenia Oświatowego, którego jednym ze sztandarowych i skutecznie zrealizowanych zadań było utworzenie w Radzikowie społecznego gimnazjum.
- Doprowadził również do powstania w strukturach Szkoły Podstawowej nr 6 punktu przedszkolnego dla 3-4 latków, którego brak był bardzo odczuwalny na tak dużym osiedlu.
- Przewodniczący Komisji Społecznej Rady Powiatu w latach 2009/2013.
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w latach 2014/2018.
WYKSZTAŁCENIE
- Studia Podyplomowe – Obrót Nieruchomościami
- Studia Podyplomowe – Informatyka
- Studia Podyplomowe – Zarządzanie i marketing w oświacie
- Studia Podyplomowe – Nadzór pedagogiczny i ewaluacja
- Studia Uzupełniające Magisterskie – Pedagogika
- Akademia Rolnicza w Poznaniu Wydział Zootechniki – Zootechnika
- Certyfikat Polskiej Akademii Nauk – Zarządzanie Funduszami Europejskimi
JĘZYKI
- niemiecki
- angielski
ZAINTERESOWANIA
- zagadnienia społeczno-polityczne
- informatyka, literatura, film, muzyka
- turystyka – przewodnik i pilot turystyczny
WICEDYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ Nr 6
mgr DOROTA HYBEL – MANTUREWICZ
Adres e-mail: d.hybel-manturewicz@sp6kg.pl
Wykształcenie: wyższe, mgr inż.
NAZWISKO I IMIĘ | E- MAIL | |
1. | MAĆKULA KRZYSZTOF – PRZEWODNICZĄCY | krzysztofmackula@wp.pl |
2. | ROGUSKA-BARTNIK MARTA – Z-CA PRZEWODNICZĄCEGO | martabartnik@icloud.com |
3. | HYBEL-MANTUREWICZ DOROTA – CZŁONEK | d.hybel-manturewicz@sp6kg.pl |
4. | WENTA ALICJA – CZŁONEK | alicjawen30@wp.pl |
5. | WESOŁEK BEATA – CZŁONEK | |
6. | ADAMIAK RENATA – SEKRETARZ | r.adamiak@sp6kg.pl |
7 | BUJAK ANNA – CZŁONEK | a.bujak@sp6kg.pl |
8. | PARUS ŻANETA – CZŁONEK | z.parus@sp6kg.pl |
ODDZIAŁ | IMIĘ I NAZWISKO RODZICA |
Pszczółki | ANNA GROMSKA |
0A | ANNA HEIN |
0B | MARTA POLITOWSKA |
0C | MARTYNA MATUSZCZAK |
1A | MONIKA KASPRZYK |
1B | EWA MACIEJCZYK |
1C | MAGDALENA KOWALEWSKA |
1D | AGNIESZKA HELMAN |
2A | EUGENIA PAVLYUTKINA |
2B | MARTA POLITOWSKA |
2C | MAGDALENA KOSSIŃSKA |
2D | ALEKSANDRA KWIECIŃSKA |
3A | WIOLETA ADAMCZYK |
3B | JULITA JASZEWSKA |
3C | MONIKA TROJANOWSKA |
3D | ALEKSANDRA SKRZYPCZAK |
4A | ANNA KANAS |
4B | MONIKAKWIATKOWSKA |
4C | MARTA PIETRYK |
5A | PAULINA DUDAŁA |
5B | MAGDALENA BIŃKOWSKA |
5C | ROBERT TROCKI |
5D | ADAM KOWALCZYK |
5E | WOJCIECH HERCKA |
5F | MARTA ROGUSKA – BARTNIK |
6A | MAŁGORZATA WAŁASZEWSKA |
6B | NINA ALBIŃSKA |
6C | ANNA RUREK |
6D | MARTA POLITOWSKA |
6E | MONIKA TROJANOWSKA |
6F | MARLENA PIOTROWSKA |
7A | ALICJA WENTA |
7B | ANETA KAMIŃSKA |
7C | MARLENA MATUSIAK |
7D | MONIKA KWIATKOWSKA |
8A | JAROSŁAW LUBIŃSKI |
8B | ŻANETA TOMCZAK – PIEKIEŁKO |
8C | TOMASZ OBŁOJ |
8D | MAGDALENA KOWALSKA |
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 6 im. Janusza Korczaka
w Kołobrzegu
na rok szkolny 2019/2020
Skład Samorządu Uczniowskiego:
Maja Drążek – kl. VII c – Przewodnicząca
Gabriela Błażewicz – kl. V f – I zastępca Przewodniczącego
Maria Bartnik – kl. Vf – II zastępca Przewodniczącego
Członkowie Rady Szkoły:
Maja Drążek – kl. VII c
Gabriela Błażewicz – kl. V f
Cele Samorządu Uczniowskiego:
– reprezentowanie ogółu uczniów
– działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw
– uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły
– rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupy
– kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów
– dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji- zaspokajanie potrzeb społeczności uczniowskiej w zakresie działalności kulturalnej, sportowej, rozrywkowej, naukowej
– wyzwalanie pomysłowości uczniów
– kształtowanie gotowości do podejmowania obowiązków podnoszenia odpowiedzialności za ich realizację
– wyrabianie umiejętności planowania zadań
– wdrażanie do efektywnej pracy zespołowej
– rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej
– dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie jej tradycji
Samorządność w szkole:
1. Wybór Samorządu Uczniowskiego.
2. Parlament szkoły (gospodarze klas)
– dwa razy w roku – na początku I i II półrocza spotkania określające cele i zadania na
I i II semestr.
Parlament Szkoły działa w kontakcie z Dyrekcją Szkoły i Samorządem Szkoły.
3. Rada Szkoły – czerpanie ciekawych pomysłów płynących od rodziców, wsłuchiwanie się w ich potrzeby i oczekiwania, rozwiązywanie w sposób obiektywny problemów wychowawczych w porozumieniu z Dyrekcją Szkoły.
4. Działania ekologiczne: Skupienie uwagi na działaniach ekologicznych poprzez nawiązywanie współpracy, np. z nadleśnictwem. Sadzenie drzew, krzewów, kwiatów. Organizowanie zajęć na siłowni na świeżym powietrzu, organizowanie prelekcji z ciekawymi ludźmi, np. na temat zdrowego odżywiania, dbałości o otoczenie.
5. Działania wspierające uczniów:
– Rola koleżeństwa i przyjaźni (samopomoc koleżeńska).
– Pomoc nauczyciela uczniom słabszym, szczególnie przed ważnymi sprawdzianami wiedzy i umiejętności.
6. Działania kulturalne:
– Organizowanie spotkań z ludźmi z najbliższego otoczenia pod hasłem: „Poznaję świat innych, by wzbogacić siebie”, np. z pisarzami, malarzami, poetami.
– Wyjścia do Galerii Sztuki Współczesnej, do RCK-u na spotkania i wystawy kołobrzeskich twórców.
– Wyjście na cmentarz w celu porządkowania grobów.
– Nagradzanie najlepszych uczniów bonami upominkowymi oraz za 100% frekwencję biletami do kina.
– Akcje: Zbieranie nakrętek na leczenie i operacje dla chorej Oli z Mrzeżyna, akcja „Książka wspiera bohatera”
– Nawiązanie współpracy z Domem Pomocy Społecznej przy ulicy Ogrodowej w Kołobrzegu
– Zorganizowanie pomocy dla nowo budowanego Domu Dziecka w Gościnie.
– Radiowęzeł: inicjowanie ciekawych, krótkich programów uczniowskich dotyczących aktualnych tematów, muzyka na przerwach.
– Możliwość relaksacji uczniów w specjalnie przygotowanej sali świateł.
7. Imprezy towarzyszące:
– festyny
– kiermasze okolicznościowe
– dyskoteki (andrzejkowa, walentynkowa)
– słodka środa – ostatnia środa miesiąca
– bal karnawałowy
– poczta walentynkowa
– pisanie listów
– heppening na Pierwszy Dzień Wiosny
Cały rok:
- Spotkania Samorządu Uczniowskiego.
- Akcja nakrętki.
- Akcja „ Pomóż i Ty.”
- Zbiórka karmy dla zwierząt.
- Aktualizacja Gazetki Szkolnej.
- Udział w uroczystościach szkolnych.
- Współdziałanie z władzami szkolnymi i wychowawcami klas.
- Praca na rzecz szkoły
- Wspólnie z rodzicami i nauczycielami wypracowanie szkolnego systemu kar i nagród dla uczniów za zachowanie.