Ważnym elementem nauki poprzez zabawę jest rozwój u dzieci ich naturalnej pasji odkrywania świata poprzez min. ciekawe eksperymenty fizyczne jak i chemiczne, które pokażą zjawiska z najbliższego otoczenia.
Uczniowie z klas II b i II c w ubiegłym tygodniu przeprowadzili eksperymenty związane z wodą. Do doświadczeń drugoklasiści wykorzystali przeróżne materiały: olej, barwniki, tabletki musujące, piankę do golenia, kakao, sól, kwasek cytrynowy i sodę oczyszczoną.
Dzieci poprzez doświadczenia mogły zauważyć różnicę w gęstości cieczy np. oleju i wody. Dostrzegły, że woda jest substancją cięższą od oleju przez co zostaje na dnie naczynia i nie miesza się z olejem. Natomiast musująca tabletka rozpuszcza się w zabarwionej wodzie i wytwarza bąbelki z gazem – dwutlenek węgla, który unosi się w wodzie i wypycha bąbelki ku górze.Przeprowadzone doświadczenia rozbudziły i aktywizowały ciekawość oraz aktywność poznawczą dzieci. Wpłynęły na rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych. Uczniowie mieli możliwość dostrzegać związki między przyczyną, a skutkiem, ale przede wszystkim dobrze się bawić.
Mariola Polak, Elżbieta Kociela, Natalia Mierkiewicz
Badacze z II „b” i z II „c” eksperymentują z wodą Ważnym elementem nauki poprzez zabawę jest rozwój u dzieci ich naturalnej pasji odkrywania świata poprzez min. ciekawe eksperymenty fizyczne jak i chemiczne, które pokażą zjawiska z najbliższego otoczenia. Uczniowie z klas II b i II c w ubiegłym tygodniu przeprowadzili eksperymenty związane z wodą. Do doświadczeń drugoklasiści wykorzystali przeróżne materiały: olej, barwniki, tabletki musujące, piankę do golenia, kakao, sól, kwasek cytrynowy i sodę oczyszczoną. Dzieci poprzez doświadczenia mogły zauważyć różnicę w gęstości cieczy np. oleju i wody. Dostrzegły, że woda jest substancją cięższą od oleju przez co zostaje na dnie naczynia i nie miesza się z olejem. Natomiast musująca tabletka rozpuszcza się w zabarwionej wodzie i wytwarza bąbelki z gazem – dwutlenek węgla, który unosi się w wodzie i wypycha bąbelki ku górze. Przeprowadzone doświadczenia rozbudziły i aktywizowały ciekawość oraz aktywność poznawczą dzieci. Wpłynęły na rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych. Uczniowie mieli możliwość dostrzegać związki między przyczyną, a skutkiem, ale przede wszystkim dobrze się bawić. Mariola Polak, Elżbieta Kociela, Natalia Mierkiewicz
Opublikowany przez Szkoła Podstawowa nr 6 im. J. Korczaka w Kołobrzegu Środa, 10 czerwca 2020
Eksperymenty z wodą w II b i II c – ciąg dalszy
Opublikowany przez Szkoła Podstawowa nr 6 im. J. Korczaka w Kołobrzegu Środa, 10 czerwca 2020
a child walking towards the school and the trees loaded with books pages as if they were falling leaves in autumn