Powszechnie wiadomo, iż dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia ciekawości dziecka są zabawy i eksperymenty o charakterze badawczym.
Na dzisiejszej lekcji uczniowie klasy III c mieli okazję uczestniczyć w takich eksperymentach. Były to doświadczenia związane z wodą: „Dlaczego bibuła umieszczona w szklance zanurzonej w wodzie pozostała sucha?” „Dlaczego słup wody podniósł się w szklance, w której paliła się świeczka? „W jaki sposób zrobić bańkę w bańce?”.
Oprócz tego na naszej lekcji uczniowie mieli możliwość praktycznego sprawdzenia ile płynu znajduje się w różnych pojemnikach. Przelewaliśmy i wylewaliśmy wodę ze słoika litrowego, do półlitrowych i ćwierćlitrowych. Rachunki musiały się zgadzać. Woda z ćwierćlitrowych słoików równo zmieściła się w litrowym słoiku. Podobnie było ze słoikami półlitrowymi. Za pomocą butelek różnej wielkości odkryliśmy, że poziom cieczy zależy od wielkości danego naczynia.
Uczniowie mieli możliwość obserwować ciekawe zjawiska i znajdywać odpowiedzi na nasuwające się pytania, dostrzegać związki między przyczyną, a skutkiem ale przede wszystkim dobrze się bawić.
Elżbieta Kociela, Robert Moszko
a child walking towards the school and the trees loaded with books pages as if they were falling leaves in autumn