Właściwości barw – na wesoło:) 
27 listopada 2019
Projekt czytelniczy w III C 
28 listopada 2019

Trening asertywności w II „b”

Podczas dzisiejszych zajęć warsztatowych z panią pedagog uczniowie z II „b” pogłębili swoją wiedzę na temat asertywności. Zajęcia rozpoczęły się od dyskusji na temat co to jest asertywność i czy jest to ważna cecha człowieka. Nasz Gość zwrócił uwagę dzieci na to, że człowiek ma prawo wyrażać siebie – swoje opinie, uczucia, postawy, potrzeby, o ile czyni to w sposób nie naruszający praw innych osób. Wówczas można powiedzieć, że jest to postawa asertywna. Drugoklasiści mogli w praktyce poćwiczyć umiejętność mówienia „NIE”, gdy ktoś namawia ich do zrobienia czegoś złego. Uczniowie w małych grupach przygotowali scenki z życia codziennego według własnych pomysłów. Wszyscy zdali egzamin z asertywności. Na zakończenie zajęć uczniowie słownie podawali wyrażenia, związane z postawą asertywną. Oto przykładowe określenia: „mam prawo być sobą”, „mogę mieć własne zdanie”, „mogę powiedzieć NIE temu, co jest dla mnie szkodliwe”, „nie muszę być agresywny, aby się obronić”, „potrafię powiedzieć NIE”.

Mam nadzieję, że po tych zajęciach uczniowie będą częściej i w sposób bardziej stanowczy mówili „NIE” , gdy coś będzie dla nich złe lub niebezpieczne.

                                 Mariola Polak, Renata Adamiak

Komentarze są wyłączone.