Uczniowie szkoły partnerskiej Zentrale Grundschule Friedrich A. Nobert w Barth korzystają z naszych pomysłów dobrze się przy tym bawiąc.
W ramach projektu dzielimy się z uczniami i nauczycielami ze szkoły partnerskiej ciekawymi rozwiązaniami na lekcje językowe:
Kahoot:
Kalambury przy pomocy scribbl io:
Lekcje plastyki i techniki w ramach projektu przyniosły ciekawe prace z masy solnej i przydatne przedmioty, np.: maski, które są teraz obowiązkowym elementem stroju.
Rezultatem projektu była wideokonferencja podsumowująca projekt poprzez wymianę doświadczeń w zakresie zdalnej edukacji z udziałem polskich i niemieckich pedagogów, psychologa, wychowawców oraz podpisanie listu intencyjnego o kontynuowaniu transgranicznej współpracy na kolejne lata
Zaproszenie do Kołobrzegu
Przy pomocy zakupionego ze środków projektu sprzętów: kamery i drona uczniowie naszej szkoły przygotowali filmik zapraszający do przyjazdu i zobaczenia na własne oczy wszystkich atrakcji Kołobrzegu nie zapominając o naszej szkole.
https://www.youtube.com/watch?v=9SL8-eT9LgM
Warsztaty taneczne
Klasy I-III, IV-VII intensywnie uczestniczyły w warsztatach tanecznych od stycznia do maja. Głównym celem projektu było poprzez zajęcia taneczne prowadzone w grupach, rozbudzenie wśród uczniów zainteresowań. Ważnym aspektem jakim jest aktywność fizyczna i jej wpływ na zdrowie psychiczne każdego z nas była rozwijana na warsztatach; tym bardziej w czasach pandemii. Poprzez różne działania, takie jak: zajęcia taneczne, ćwiczenia przy muzyce i terapie tańcem „Ciało w dobrym ruchu”, ale również gromadzeniu informacji o tematyce tańca i przygotowaniu prezentacji multimedialnych dotyczących aktywności fizycznej i jej wpływie na zdrowie psychiczne. Stworzenie filmików, linków dotyczących podjętych działań m.in. „Jerusallema Challenge w SP6”, „Zumba dla dzieci”. Dzieci i młodzież dowiedziały się, że taniec uczy dobrych manier i łagodzi obyczaje –na zajęciach zdobywały nie tylko praktyczną wiedzę w postaci kroków, ale również nauczyły się współpracy i określonego zachowania przy danym rodzaju tańca.
Gratulujemy wszystkim uczniom, którzy podjęli się tego zadania
https://www.youtube.com/watch?v=AadvqFu-azc
https://www.youtube.com/watch?v=tF_W7JpHaBw
https://www.youtube.com/watch?v=pdo4i0taDKA
Muzykoterapia
Po wielu przygotowaniach i próbach w ramach muzykoterapii powstał spektakl Czerwony Kapturek czyli Rotkäppchen.
https://www.youtube.com/watch?v=D7chYFZxUHc
Prezentujemy pierwsze zdjęcia naszej Szkoły, wykonane przez dron pozyskany w celach edukacyjnych dla naszych uczniów w ramach programu INTERREG „Edukacja cyfrowa i wsparcie intensywnej współpracy polsko – niemieckich szkół”.
Empiriusz w SP-6…. Pierwsze wirtualne laboratorium chemiczne w województwie zachodniopomorskim już działa – w naszej Szkole !
dzisiaj szkolenie i pokaz dla nauczycieli, od jutra klasy 7 i 8 mogą doświadczać wirtualnej chemii
W ramach środków pozyskanych przez Szkołę z Funduszu Pomerania do projektu „Edukacja cyfrowa i wsparcie intensywnej współpracy polsko-niemieckich szkół”, uruchamiamy dla klas 7 i 8 – wspólne ze Szkołą w Barth – wirtualne lekcje chemii w oparciu o system EMPIRIUSZ
Dobrze wyposażona pracownia chemiczna to ważny element w nauczaniu chemii.
Często niewystarczające zaplecze laboratoryjne jest przeszkodą do samodzielnego wykonywania doświadczeń przez uczniów.
Rozwiązaniem jest Wirtualne Laboratorium Empiriusz.
- Mobilne, samodzielne urządzenie
- Aplikacja z doświadczeniami w technologii VR dla klas 7. i 8.
- Gogle VR wraz z kontrolerami
- Wbudowany komputer
- Ekran dotykowy do obsługi urządzenia
- Karty pracy do każdego doświadczenia
- Przykładowe scenariusze lekcji
Pozyskaliśmy dodatkowe środki finansowe z Euroregionu Pomerania i rozpoczynamy nowy projekt międzynarodowy:
„Walka z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami w Euroregionie Pomerania” w ramach „Funduszu Małych Projektów Komunikacja-Integracja-Współpraca“
Logo Interreg nie jest w naszej szkole nowością, ponieważ codziennością Euroregionu Pomerania jest realizacja projektów służących poprawie współpracy transgranicznej. Obecna sytuacja utrudnia spotkania bezpośrednie, stawia nowe wyzwania. Odbył się specjalny nabór Funduszu Małych Projektów, z którego pozyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 30.000 euro i jako szkoła możemy przeznaczyć je na urządzenia i oprogramowanie do komunikacji on-line i zdalnej nauki oraz zrealizować cel, jakim są modelowe działania w zakresie zdalnej edukacji.
Cel ten zrealizujemy we współpracy ze szkołą Zentrale Grundschule Friedrich A. Nobert znajdującą się w mieście partnerskim Barth.
„Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów w ramach Programu Współpracy Interreg V A Meklemburgia- Pomorze Przednie/Brandenburgia / Polska w Euroregionie Pomerania)” .