W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy IB i IC odwiedzili niezwykle ciekawe miejsce – Dolinę Charlotty w Strzelinku koło Słupska.

Swoją wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania krainy bajek. W tej krainie co krok można napotkać postacie z dobrze nam znanych bajek. Spotkaliśmy Czerwonego Kapturka i strasznego wilka, Królewnę Śnieżkę i siedmiu krasnoludków, Calineczkę, Kota w butach, Jasia i Małgosię, Pinokia, a także Rybaka i Złotą Rybkę. Zaczarowanych przyjaciół wyrzeźbili znakomici i znani twórcy ludowi.

Następnie wybraliśmy się do zoo. Ogród zoologiczny, który zwiedziliśmy  zamieszkuje wiele gatunków świata fauny – zarówno tych dobrze znanych z polskich lasów, jak i sprowadzonych z zamorskich krajów. Są to m.in.: daniel płowy, dzik, gibbon czubaty, jeleń europejski, kangur rudy, walabia Bennetta, kobi liczi, koza domowa, królik domowy, lama, lemur katta, makak japoński, mara patagońska, nutria, osioł domowy, osioł Poitou, ostronos rudy, kapucynka czubata… Mieliśmy okazję zobaczyć te zwierzęta!  Zwiedziliśmy również motylarnię z przepięknymi gatunkami motyli.

Kolejną atrakcją było fokarium. Jest ono jedno z największych w Polsce i mieszka tam obecnie 5 samców bałtyckiej foki. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na ich temat. Bardzo spodobały się nam pokazy treningu  połączonego z karmieniem fok.

Następną atrakcją podczas naszej wycieczki było wodne ZOO Safari, czyli fantastyczny rejs łodzią, która zabiera uczestników w podróż dookoła świata. Zobaczyliśmy tematyczne wysepki: Afryka, Ameryka Płd. i Australia.  Odkryliśmy wiele ciekawostek, a rejs ukoronowany został zacumowaniem na wyspie lemurów, którą zamieszkują małpiatki z Madagaskaru: Król Julian i jego wesoła banda.

Nie obyło się również zabaw na placu zabaw, pysznego obiadu, smacznych lodów  i jak to na każdej wycieczce bywa kupna pamiątek!

Bardzo dziękujemy za opiekę nad dziećmi podczas wycieczki  paniom  Magdalenie Staniszewskiej i Izabeli Ziegler.