14 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Biblioterapii📚, która stała się stałym elementem działalności wielu bibliotek  i z roku na rok zdaje się zyskiwać na popularności. Jest ważnym, realnym wkładem bibliotek w emocjonalny rozwój uczniów.

Wśród najważniejszych pozytywnych skutków biblioterapii jako zamierzonego oddziaływania poprzez czytanie, słuchanie lub oglądanie odpowiednio dobranych książek, fragmentów utworów, oglądanie i słuchanie adaptacji utworów literackich można wskazać:

  • przyczynianie się do uświadomienia dziecku trudnych sytuacji,
  • uczenie reakcji na nie,
  • danie szansę nabrania wiary w siebie,
  • pozytywny wpływ na emocjonalne stany,
  • rozwijanie osobowości poprzez prezentowanie literackich wzorców osobowych godnych naśladowania,
  • wzbogacanie wiedzy, języka, wyobraźni, zdolności rozumienia pojęć moralnych,
  • rozwój uczuć.

W Ogólnopolskim Dniu Biblioterapii warto przypomnieć, że książki mają moc i leczą duszę.

Z tej okazji rozmawialiśmy z uczniami klas drugich po przeczytaniu opowiadania  „Puchate i kolczate”, co jest w życiu ważne.                        

                                           „Kto czyta książki, żyje podwójnie”

                                                                                                   Umberto Eco