14 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Biblioterapii📚, która stała się stałym elementem działalności wielu bibliotek i z roku na rok zdaje się zyskiwać na popularności. Jest ważnym, realnym wkładem bibliotek w emocjonalny rozwój uczniów.
Wśród najważniejszych pozytywnych skutków biblioterapii jako zamierzonego oddziaływania poprzez czytanie, słuchanie lub oglądanie odpowiednio dobranych książek, fragmentów utworów, oglądanie i słuchanie adaptacji utworów literackich można wskazać:
- przyczynianie się do uświadomienia dziecku trudnych sytuacji,
- uczenie reakcji na nie,
- danie szansę nabrania wiary w siebie,
- pozytywny wpływ na emocjonalne stany,
- rozwijanie osobowości poprzez prezentowanie literackich wzorców osobowych godnych naśladowania,
- wzbogacanie wiedzy, języka, wyobraźni, zdolności rozumienia pojęć moralnych,
- rozwój uczuć.
W Ogólnopolskim Dniu Biblioterapii warto przypomnieć, że książki mają moc i leczą duszę.
Z tej okazji rozmawialiśmy z uczniami klas drugich po przeczytaniu opowiadania „Puchate i kolczate”, co jest w życiu ważne.
„Kto czyta książki, żyje podwójnie”